Przejdź do stopki

E-URZĄD SKARBOWY W ZASIĘGU TWOJEJ RĘKI

E-URZĄD SKARBOWY W ZASIĘGU TWOJEJ RĘKI

Treść

Za pośrednictwem serwisu udostępnionego od 1 lutego 2021 roku  na stronie internetowej www.podatki.gov.pl mogą Państwo łatwo, szybko i kompleksowo załatwić swoje sprawy podatkowe.

E-Urząd Skarbowy działa przez całą dobę, można z niego korzystać z dowolnego urządzenia połączonego z internetem. Aby skorzystać z serwisu należy zalogować się za pomocą profilu zaufanego, e- dowodu, bankowości elektronicznej lub danymi podatkowymi.

W e-Urzędzie Skarbowym można załatwić między innymi takie sprawy jak:

  • złożenie wniosku o zaświadczenie o dochodach PIT,

  • złożenie wniosku o zaświadczenie o niezaleganiu w podatkach,

  • złożenie wniosku o zaświadczenie o wysokości przychodu, dochodu, podatku należnego oraz składek wykazanych w PIT,

  • złożenie zgłoszenia aktualizacyjnego danych osobowych ZAP-3 dla osób nie prowadzących działalności gospodarczej,

  • złożenia wniosku o stwierdzenie nadpłaty,

  • złożenie czynnego żalu,

  • złożenie pisma ogólnego w dowolnej sprawie,

  • złożenie zawiadomienia ZAW-NR,

  • złożenie wniosku o przeksięgowanie podatku,

  • złożenie wyjaśnienia przeznaczenia wpłaty,

  • złożenie UPL-1,

  • złożenie OPL-1.

Oprócz w/w spraw możesz także:

  • wysłać Twój e-PIT,

  • skorzystać z e-mikrofirmy (bezpłatna aplikacja do generowania i wysyłki JPK),

  • sprawdzić wykaz Twoich mandatów,

  • dokonać płatności online wyłącznie za siebie,

  • uzyskać informację o zwrotach z PIT czy VAT.

Dzięki personalizacji danych w e-Urzędzie Skarbowym zalogowany użytkownik ma dostęp do swoich danych i możliwość załatwienia wielu spraw bez wychodzenia z domu.

Od 1 marca 2022 roku wszedł w życie standard umawiania wizyty przed przyjściem do Urzędu Skarbowego. Klient w prosty i dogodny sposób może zarezerwować swoją wizytę przez internet. 

Możesz to zrobić na stronie podatki.gov.pl ze swojego komputera lub smartfona, możesz to zrobić także w siedzibie urzędu na komputerze przeznaczonym do rejestracji wizyt lub telefonicznie.  Na sali obsługi pracownicy pomogą w rejestracji przez komputer czy aplikację w telefonie osobom, które nie umieją zrobić tego samodzielnie.

Numery telefonów dedykowane do umawiania wizyt telefonicznych w Urzędzie Skarbowym w Kartuzach : 58 6852896 oraz  58 6852999

Pamiętaj: Klient umówiony ma pierwszeństwo wizyty i określoną godzinę, o której zostanie przyjęty.