OBOWIĄZEK ZŁOŻENIA NOWEJ DEKLARACJI LUB DOKONANIA ZMIANY DEKLARACJI
Treść
o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi za domek letniskowy lub inne nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno-wypoczynkowe, wykorzystywanych jedynie przez część roku
Wójt Gminy Stężyca informuje, że na podstawie art. 6j ust. 3b ustawy z 13 września 1996 r.
o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 250 z późn. zm.) gminy mają obowiązek wprowadzić roczną ryczałtową stawkę opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi dla nieruchomości na których znajdują się domki letniskowe lub inne nieruchomości wykorzystywane na cele rekreacyjno-wypoczynkowe.
Dotychczas opłata za nieruchomości letniskowe była naliczana od pojemnika i właściciel deklarował wybrane miesiące w sezonie, w których świadczona była usługa wywozu odpadów. Wprowadzenie przez ustawodawcę rocznej zryczałtowanej opłaty powoduje, że na gminach ciąży obowiązek zapewnienia całorocznego wywozu odpadów z tych nieruchomości.
Biorąc pod uwagę średnią ilość odpadów powstających na tego rodzaju nieruchomościach, wyrażoną w liczbie pojemników, stawkę opłaty za pojemnik oraz zmianę
w częstotliwości świadczenia usługi, Rada Gminy Stężyca w dniu 25 października 2016 r. podjęła uchwałę Nr XVII/256/2016 zmieniająca uchwałę w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi i stawki tej opłaty (Dz. U. Woj. Pom. z 2016 r., poz. 3876).
Od dnia 1 stycznia 2017 roku ustalono ryczałtową stawkę opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi dla nieruchomości, na której znajdują się domki letniskowe lub inne nieruchomości wykorzystywane na cele rekreacyjno-wypoczynkowe, wykorzystywane jedynie przez część roku od jednego domku w wysokości:
- 184,00 zł jeżeli odpady są zbierane i odbierane w sposób selektywny,
- 264,00 zł jeżeli odpady nie są zbierane i odbierane w sposób selektywny.
Zgodnie z art. 6m ust. 2 ww. ustawy w przypadku zmiany danych będących podstawą ustalenia wysokości należnej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi (w tym wypadku zmieniła się metoda naliczania i stawka opłaty) właściciel nieruchomości jest obowiązany złożyć nową deklarację w terminie 14 dni od dnia nastąpienia zmiany, czyli
w terminie do 14 stycznia 2017 r. Druki deklaracji są dostępne w siedzibie Urzędu Gminy
w Stężycy oraz na stronie internetowej www.gminastezyca.pl.
Stawka opłaty jest stawką roczną i nie jest możliwe jej proporcjonalne obniżenie za okresy, w których wywóz odpadów nie był świadczony. Dlatego też prosimy o terminowe złożenie nowych deklaracji, tak by maksymalnie skorzystać z wywozu odpadów w ramach ponoszonej opłaty.
Właściciele nieruchomości są obowiązani do uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi z góry bez wezwania, w łącznej wysokości za rok kalendarzowy,
w terminie do 30 czerwca za dany rok. Tak jak dotychczas, wszelkie wpłaty za odbiór odpadów komunalnych, należy realizować w oparciu o indywidualny numer kartoteki.
Deklaracje będą przyjmowane w Wydziale Finansowym na parterze budynku stanowisko nr 22 i 23 Urzędu Gminy w Stężycy ul. Parkowa 1, 83 - 322 Stężyca. Deklaracje można również przesłać na w/w adres.
Wszelkich informacji na temat sposobu wypełniania nowej deklaracji lub dokonania zmiany deklaracji udzielają pracownicy Wydziału Finansowego zajmujący się gospodarką odpadami komunalnymi Urzędu Gminy pod nr tel. (58) 882 89 59 i (58) 882 89 58.
W przypadku nie złożenia nowej deklaracji lub nie dokonania zmiany deklaracji,
Wójt Gminy Stężyca, określi w drodze decyzji wysokość opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
Dodatkowe informacje nt. gospodarki odpadami są dostępne tutaj.